вторник, 9 февруари 2010 г.

Глава 1 - Сутрин

Iv:
Сутрин обичам само миризмата на кафе. Въпреки, че пия Нескафе Класик за закуска, чисто и черно, то не носи онзи приятен аромат от рекламите на Якобс, които биха отклонили и дядо Коледа за една димяща чаша. Ако ми направиш друго кафе, филтърно, турско или еспресо, ще стана с удоволствие, но сигурно няма да го изпия. Благодаря ти за уютния аромат на започващия ден.

Като изследовател, смея да твърдя, че всеки заклет кафепиец (какъвто съм аз) пие кафето си винаги по един и същи начин – от гледна точка на захар, сметана, дължина на кафето. Аз не. Понякога го пия черно, понякога- с мляко, понякога дори със захар. Но първото винаги е черно и чисто, и е Нескафе Класик. Без бисквитки, без шоколадче, понякога с цигара. Една лъжичка Нескафе и 150 мл гореща вода, в порцеланова чаша, по възможност. Ти как си пиеш кафето?
Мисля, че ако имаш претенции да познаваш някого, как си пие кафето е едно от основните неща, които трябва да знаеш. Не само, защото така събуждането е по-приятно, може да не се събуждате заедно. Може да пътувате заедно. Или да прекарвате неделните си следобеди на приятно място. Или да вечеряте заедно. И всичко това е кафе. Кафето е да ти пука, а приятелите е редно да са топли и вкусни, с леко горчив привкус на събуждане, уют и реалност.
Mit:
Обожавам миризмата на кафе. Всеки път, за мен кафето е като ново начало. Пия всякакво кафе, но обичам силните кафета, между другото с кофеин или без - няма значение. Важен е аромата. И го пия обикновено дълго, за да му се насладя максимално. За мен кафето е отражение на деня на човека. Някои пият много късо, като италиянците например, като „шот”. Или като спортистите, с къс старт. Аз обичам да му се наслаждавам дълго, но задължително чисто - без сметана, мляко, алкохол или каквото и да е. Просто ако ще е кафе, да е кафе в порцеланова чаша, за да изстива бавно, а и самата чаша да става част от живота му. Същото важи и за кафемашината - и тя се обгрижва, например винаги пускам една чиста гореща вода, за да се загрее пътя му. И винаги я изчаквам около 30 мин. Кафето си е религия. Но наистина за мен е отражение на деня ти. А ако ме изненадат с наистина хубаво приготвено кафе на непознато или познато място, е прекрасно, защото е един непознат ден. В моя опит с кафето безкофеиновото кафе е най-добрият заместник на алкохола.

Iv:
Кафето се пие горчиво, за да ти е сладък денят, ми казаха :) Уютен аромат, целувка на закуска и горчиво кафе - пожелавам ти страхотен ден!




















Последните думи си спомням.
последни, прощални слова.
Целуна ръката ми хладна
и каза: "Ти беше Звезда.
А те, все пак, знаеш ли, нивга
не излизат от своя път.
Прощавай!" Трамвайната спирка
потъваше в каменен вик.
Усетих кръвта във страните,
но знаех, че нямам вина.
Аз помня словата прощални,
ти каза, че бях аз звезда -
такова студено светило,
загубило пътя в нощта...
Но всичко е вече отминало,
сега е дошла утринта.
Залязват звездите последни,
настъпва отново - денят!
Прощавай, усмивчице земна.
Отивам си. Сбогом. Звезда.

Няма коментари:

Публикуване на коментар