понеделник, 26 ноември 2012 г.

Колко е важно да бъдеш… безбожен


Открих „тайнството на вярата”, когато умря мой близък човек. Мисля, че това е често срещано, и не ме е срам от това. Бих искала да вярвам, че близките ми, които са починали, остават наоколо. Паля им свещ; понякога, сещайки се за тях, се радвам да усещам, че са наблизо. И знам 10тте божии заповеди (научих ги наскоро).

Но защо ми е българската църква за това? Какво ми дава тя? Архитектура и свещи, срещу известна сума.

Избират нов патриарх, вероятно агент на ДС. След няколко дела за църковни имоти, не намирам НИЩО в църквата. Църквата не е вяра. Вярата е запазила човешкото и българското в тъмни времена, но днес времето е много тъмно за много хора и църквата става едно от най-тъмните места. Не бих се учудила, ако продават амфетамини в църквата, нали ще носи доход и ще те приближи към божественото?

Българската църква направи всичко възможно вярата да излезе извън църквата. Тя не е скромна, доброволна, чиста; тя е алчна, мръсна, показна, компрометирана, нахална – какво християнско има в това?

Ако някой има желание да запази вярата си, явно трябва да си седи вкъщи, а към църквата да подхожда само като към архитектурна забележителност.
Имаше време, когато смятах, че църквата помага да запазим вярата в доброто на хората - да помагаме, разбираме, не осъждаме, прощаваме, пазим себе си от изкушенията да нараняваме.
Днес една женица коментира: „Ами това е с което разполага българската църква – новият патриарх ще е с агентурно досие, по-добре да свикваме, за да не се разочароваме”.

Майната ти, българска църкво, ако не разбираш това, от мен. Остват малките скрити параклиси, където официалната църква няма да стъпи.


На една жена й се присънил странен сън. Сънувала, че влиза в един магазин, а там вместо продавач стоял Господ.
- Боже! Наистина ли си ти?
- Да, Аз съм – отвърнал Бог.
- А какво мога да купя от Теб?
- Всичко – бил отговорът.
- Тогава бих искала да си взема здраве, щастие, любов, успех и много пари.
Бог се усмихнал и отишъл за поръчката. Скоро се върнал с малка картонена кутийка.
- Това ли е всичко?! – възкликнала жената.
- Да - отвърнал спокойно Бог – нима не знаеше, че при Мен се продават само семена?

Няма коментари:

Публикуване на коментар